utorak, 23. svibnja 2017.

SEBOREICNI DERMATITIS LIJECENJE AYURVEDOM


KADA SEBOREJA PRICA LICEM U LICE....


 Proljece je. Svi slusamo o proljetnoj detoksikaciji, litrama cajeva i ljekovitog bilja koje tako zurno ceka kako bi poboljsalo nase stanje i jetru, bubrege i cijelu limfu. Od setova za ciscenje do zlatnog lista maslacka koji ispire toksine u nasoj slezeni. I sve bi to bilo smisleno i divno kada bi ljudi koje muci njihova dobra znanica - seboreicna teta, njihov odani suputnik - smjeli to koristiti. No, ne smiju. U protivnom, reakcije ce biti jako, jako burne. I dok ce vecina prirodnih fitoterapeuta reci " izvrsno, to se organizam cisti, i shodno tome pojacavati dozu korijena cicka u Vasoj cajnoj salici - ja cu Vam preporuciti potpunu apstinenciju od istog. Jer pogledajte svoje lice i  ono ce Vam ispricati pricu. Licem u lice. Pametnome dosta. No, slazemo se svi skupa kako je proljece najbolje vrijeme za detoksikaciju. Slazemo se takodjer da detoksikaciju treba provesti. No, u slucaju Vase upaljene koze - to se provodi vrlo suptilno i na nesto drugaciji nacin. I jasno, potpuno ocekicano, na nekoliko razina. 
Kako ne volim previse obilne uvode i dugotrajna razlaganja o nicem, krenimo na konkretna rjesenja pa cemo onako putem objasniti zasto je nesto tako kako jest i cemu ova prica sluzi te kamo vodi.

Prvo rjesenje - prehrana.

Potrebno je zaviriti u Vase kuhinjske ladice. I vrapci, koje eto opet vidimo, bas kao i rode iz juzne afrike, znaju da seboreicari ionako nemaju zalihe secera i kofeinskih delicija na svojim policama. Isto tako je poznato da rafinirani ugljikohidrati i ostale slastice su no, no.... Postavlja se pitanje sto jos izbaciti. Nista. Osim promijeniti nacin pripreme Vase hrane kako bi nasi eliminacijski sustavi bolje obavljali svoju radinost. Kao prvo, u ovom periodu kuhajte svoju hranu. I kuhajte je na ghee - u i iskljucivo ghee. Kod slucajeva seboreicnog dermatitisa maslinovo ulje, kao i sva omega 6 ulja su ozbiljan problem. Industrijskih ulja, margarina i ostalog smeca se necu niti doticati. Jer smo to prerasli. Zasto maslinovo ulje? Tako opjevano i zdravo? Hvaljeno i misticno? Zato jer po ayurvedskim principima zagrijava organizam, i to isti onaj koji mi pokusavamo smiriti i ohladiti. Kako bismo izbjegli one prekrasne crvene flekove oko nosa, na bradi i obrvama. Takodjer. maslinovo ulje obiluje omega 6 masnim kiselinama koje su vrlo zapaljive za nas osjetljivi sustav. Kao drugo, limun ujutro, limunade i ostale famozne detoksikacijske tehnike tog tipa opet nisu za nas. Iako su izvrsne i vrlo, vrlo djelotvorne kod ostatka populacije, stovise - vrlo preporucljive - mi ih moramo izbjegavati. Naime, kod nas poticu previse jako ciscenje i to prvenstveno jetrenog sistema koji takav udar trenutno nemoze podnijeti. Mi moramo smiriti jetru i ne uznemiravati previse nase detoksikacijske cijevi jer one su ionako previse opterecene. Trece, ne pomisljajte na ciscenje crijeva psilium sjemenkama i kojekakvim lanenim sjemenjem u jogurtu jer cete jako lose proci. Koza ce biti sve masnija, sebuma sve vise i voila. Okonosno crvenilo je ovdje. Zasto napominjem ciscenje crijeva? Zato jer seboreicari imaju ili propusna crijeva, ili simtome candide ili jos nisu rjesili svoje emotivno stanje ( crijeva - energetska ostava organizma, nepreradjene i potisnute traume i emocije. 
Ghee je jedina masnoca koju mozete konzumirati u ovom proljetnom periodu. I vrlo je jak lijek za problem okonosnog crvenila. Slijedece je povrce. Konzumirajte sve vrste povrca, osim kiselog i onog iz nase znane opasne porodice solanacea. Znaci, krumpir, paprika, rajcica, patlidjan, crni papar i ostalo je no, no... Obavezno. Izricito potice upale, razina histamina raste i voila. Takodjer, ostavite se djumbira izmedju ostalog. Za druge dobar, za nas u ovom periodu fatalan. U svim oblicima. Povrce ne przite, i ono najbitnije, ne dodavajte nikako niti jednu vrstu octa. Imati cete triger. Ocat, SVI NJEGOVI OBLICI I FORME, NAZIVI I TITULARNA OBJASNJENJA za svu seboreicnu ekipu su veliki NO. UVIJEK. IZVANA I IZNUTRA. Takodjer, bitno je jesti u periodu detoksikacije kuhanu hranu, te sto manje salata. Sirova hrana trazi vise obrade naseg probavnog sistema, istog onog kojeg mi pokusavamo rasteretiti i odmoriti. Idealan obrok u ovom periodu izgleda vrlo jednostavno. OBAVEZNO JUHA OD KOSTIJU, bez knedlica i glutenskih zvjezdica u njoj, bez Vegeta sa glutamatima, bez zvjezdinog ulja, vec kosti, komadici pileceg mesa, malo soli, zlica gheea u njoj i zadovoljstvo je potpuno. Svakodnevno je morate uvrstiti jer je Vas lijek izmedju ostalog. Nakon toga povrce na gheeu sa zacinima ( korijander, kim, persin, kadulja, ruzmarin, i ostalo) uz lijepo kuhani komad mesa, ili ostalog. Molim Vas lijepo da svakodnevno jedete juhe od kostiju. Svakodnevno. I opet ponavljam svakodnevno. Ukoliko Vas zanima recept za seboreicnu juhu od kostiju - javite se. Meso prelijte umakom od gheea i kurkume. ( Najaci protuupalni lijek na ovom planetu). No, samo i iskljucivo kurkumom. A ne kotanyi kurkumom u kojoj je vise skroba nego kurkume. Znaci, sada kada smo dobili okvirnu sliku o tome kako i sto jesti ( za sva daljnja pitanja i objede - kontaktirajte me - tu sam) micemo se korak dalje. Do zlatne stavke detoksifikacije.

CAJEVI I DODACI PREHRANI.

Caj od koprive. Izvrstan. Caj od maslacka. Jos bolji. Caj korijen cicka - slava njemu. Caj macuhica - bozanstvo. NO, ne za nas. Jednostavno, previse intenzivno djelovanje. Probajte na svojoj kozi. Moramo shvatiti da je nas sistem jednostavno osjetljiv i pregrijan. Sve u seboreicnom organizmu vrluda po poprilicno krivim krivuljama. Mi se moramo okrenuti lijecenju svoga organizma, a ne ga skrabati velikom spatulom prisilnog detoksiciranja. Mi ga moramo vratiti u ravnotezu. To se radi na suptilnije i profane nacine. Kao prvo, limun, ocat, sjemenke lana, ispiranja crijeva, natezanje jetre i ostalo smo odradili. Sto se bilja tice, mi moramo krenuti od koze. I zavrsiti s vlastitom kozom. Jedni od najboljih cajeva su caj od kurkume s zlicicom ghee - a, sjemenkama korijandera i komoraca. Zasto bas tako? Kako bismo uravnotezili zagrijavajucu energiju kurkume. Isto tako, moramo koristiti gotu kola caj s malo listova zelene mente. Molim Vas, caj od mente je vrlo koristan, ali sugeriram umjereno koristenje. Takoder, uz svaku salicu caja od kurkume s gheem uzimajte 2 tablete cistog standardiziranog kurkumina, kako bi ghee penetrirao kurkuminom do vasih stanica. Mozete koristiti i caj od listova neema, ali maksimalno jednu salicu dnevno, znaci vrlo umjereno, i ne u inicijalnoj fazi detoksikacije. Ujutro popijte triphalu radi crijeva, najvise jednu cajnu zlicicu rastopljenu u mlakoj vodi. Kao sto ste uspjeli zamijetiti, nasa misija je izvlacenje toksina, ali postupkom oleacije organizma, a ne nasilnim ispiranjem. Takodjer, napravite vlastitu Tiktha grithu za seboreicni dermatitis i pijte je tokom dana, jednu zlicicu poslije obroka. Obratite se za recept. U privicima imate sliku moje Kurkuma Ghrite. No, idemo dalje. U gotovo svako jelo dodajte kurkumu, korijander, komorac, i zacine koji hlade nas organizam. Nemojte ici previse naglo jer nasa jetra je vrlo delikatna jetra. Takodjer, uzimajte prah gotu kole, tulsija i korijen sladica u obliku caja. Jer mi moramo smiriti svoj uznemiren um i uravnoteziti Vata doshu. I vjerujte, strategija ce dati rezultate. I jasno, kada organizam pocne tjerati toksine na kozu, moramo je dobro ocistiti. Za recepture cajeva, bilje, gdje sto kupiti i kako sto koristiti, slobodne me kontaktirajte. A sada se idemo malo otusirati i rjesiti toksina.

DETOKSIKACIJA VANJSKIH SUSTAVA

Sauna je najbolja stvar za kozu. Otvara pore, potice znojenje, lijeci kozu, cisti mitesere, i opcenito slava njoj. NO, ne za nas. Nama potice proizvodnju sebuma, zagrijava i pregrijava organizam, vlazi nam kozu, ubija nas regularnim okonosnim crvenilom. Mi moramo kozu nahraniti, ocistiti je, vratiti joj vlaznost, a istovremeno je detoksificirati. To radimo slijedecim postupkom. Tusiranjem mlakom vodom par minuta otvorimo pore. Zatim nanesemo zagrijani ghee i sesamovo ulje na cijelo tijelo, ali bas cijelo tijelo, te se masiramo od glave do pete dobrih pola sata. Unutra mozete ubaciti malo neema, ashwagande korijen, sladic, gotu kolu, balu, i kokosovo ulje. Nakon pola sata dobrog umasiravanja, opet udjemo pod tus i lijepo sve to isperemo sa sebe potpuno prirodnim biljnim samponom. npr, Khadi sampon od neema koji prirodno regulira nas sebum i 100 posto je smirujuce bilje za kozu koje ne unistava nas hipo sloj. Istrljate se suhim rucnikom i nanesite svoju rucno radjenu kremu od ruze za tijelo kako biste smirili Pitta i Vatta doshu. I vjerujte mi, imati cete najljepsu kozu na svijetu, nahranjenu, detoksiciranu, i prije svega zdravu. Tjelesne aktivnosti smiju ukljucivati sve osim kompetitorskih. Znaci, lagano hodanje, lagano plivanje, yoga i meditacija u svim smirujucim oblicima. Imam jos mnogo savjeta za ovaj proljetni period. No, jednostavno sam malo s vremenom na ti. Ukoliko Vas zanima, postavite pitanje. Ukoliko neznate sto raditi i odakle krenuti, postavite pitanje. Ukoliko mislite da nesto radite krivo - rjesite se sumnje. 


I ono najvaznije, pustite malo mirisa visibabe u svoj dom.
Jer mirisi djeluju vrlo ljekovito.
Narocito na Vasoj kozi. 


U privitku - moj ghee. U zatamnjenoj staklenci je kurkuma ghee sa ljekovitim biljem i zacinima. 
Lijep pozdrav. Ja. :)















Broj komentara: 10:

  1. Pozdrav. Hvala na novom postu.
    Kod mene je malo drugačija situacija, vjerojatno teža nego što je bila kod Vas. Kurkumu uzimam redovno iako mi se stanje drastično popravilo tek kada sam počeo koristiti Triphalu. Konstantno se popravljalo ali sada već par mjeseci stagnira i upala se pojavljuje otprilike jednom tjedno, puno manje kože je zahvaćeno nego prije recimo pola godine. Čitao sam puno toga, i znanstvenih članaka i svega, i da ne duljim, zaključio sam da je kod mene problem u crijevima, oštećena, propusna crijeva.

    Što se tiče obnove crijeva, za najbolju hranu sa zdravim bakterijama slove kiseli kupus, kefir, sirovi sir. Vidim da vi ništa kiselo ne preporučate, pa me zanima mišljenje o ovim namirnicama, i o probioticima općenito. Ima li neka hrana sa zdravim bakterijama koju možete preporučiti?
    Još sam primijetio, kažete da ne valja crni papar, a on do 1000 puta pospješuje iskoristivost kurkume.

    Također, kod mene su se ekstradjevičanska maslinova i kokosova ulja pokazala dobrima, tako da su neke stvari ipak individualne.

    Ono što me najviše zanima jest, ako možete navesti neke primjere obroka. Nešto što je po Vašem mišljenju dobro za seboreju, ali da je i relativno kalorično, jer ne mogu živjeti samo na juhi od kostiju, komadu mesa i kuhanom povrću. Osim navedenog ja većinom kuham grah i grašak, stavljam ulja, jedem orašaste plodove (koje preporučate?)

    Svaki recept je dobrodošao, i za juhu od kostiju i za bilo kakav obrok, slobodno objavite u komentarima ili novi post.

    Jeste vi potpuno riješili Vaš problem, odnosno kada ste posljednji put imali upalu kože, crvenilo, perutanje i sl.? Vidim iz upisa da Vi i izvana drastično pazite i njegujete kožu i imate samo umjerene fizičke aktivnosti. Jasno mi je to u procesu liječenja, ali ako ste riješili problem, čemu sva ta mazanja izvana i drastične mjere s vanjske strane?

    I molim Vas još samo, gdje kupujete Ghee i koja je cijena?
    Hvala!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav. Moja seboreja se nije vise vratila. Izrazito težak slučaj je bio. Trećina lica i vlasišta. Nakon povratka iz gradića pored Londona, gdje sam dvije godine družeći se s jednim od najboljih stručnjaka kineske tradicionalne medicine, spoznao pravi uzrok i pravi način liječenja seborejicnog dermatitisa, uskoro ću opet oživjeti ovaj blog. Hvala na pitanjima, pokušati ću i na njih odgovoriti u blogu. Želim ti mirnu vecer i sto manje briga oko iste, izlječiva je. U novom blogu staviti ću svoje slike sa seborejom i vjeruj mi, krajnje sam ozbiljan bio. Vraćam se uskoro. Lijep pozdrav i mirna koza. Erik.

      Izbriši
    2. ocekujem vas novi blog,patim se sa seborejom vec duzi niz godina ali unazad godinu je stravicno ,molim za pomoc ..kakk doci do vas,putem emaila i sl...

      Izbriši
    3. moze li vas kontakt email,javljam se iz Sarajeva i ocajna sam od seboreje :(

      Izbriši
  2. Erik,molim vas javite mi se jer ste mi potrebni sa savjetima radi seboreje..moje mišljenje je da ste u svemu u pravu..hvala

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja imam seboreju pa eto od 2013godine... Kad sam usla u pubertet i buknula mi je 2014 godine kad sam pocela srednju skolu. Stres stres i to kazu ali stvarno je. Stres. Ti si se toliko sekirao oko toga sto razumijem svi smo ali to stvarno utječe. Tada sam koristila samo maramice za skidanje sminke i ljudi mi kazu "koristi samo vodu" ali moje lice se izljecilo kad sam ZAPRAVO pocela cistit svoje lice, i sminku. Sto se mene tice seboreja je jednostavna. Masna koza. Thats it. Nastaje radi ulja. Ja cim koristim proizvode kao sto je MENI NAJBOLJE neutrogena i clean and clear. Meni se crvenilo ukloni odmah. Crvenila ima malo al ljuskanja hvala bogu nema vec godina. Od zavrsetka srednje. Koristila sam prirodnu kozmetiku al sam negdje procitala da ulje hrani gljivicu koja izaziva seboreju. Tako da je big nono. Ugl i skoro sve kremeee meni su napravile gore. Ja samo operem lice nekim produktom i pustim ga na miru

    OdgovoriIzbriši
  4. Erik evo imam i ja pitanja, pa ako može mail ili nekakav drugi kontakt, hvala !

    OdgovoriIzbriši
  5. Moze li pomoc...vas kontakt,stanje je nepodnosljivo :(

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdrav, ako može neki kontakt bio bih vam zahvalan. Imam pitanjce ili dva u vezi recepata koje ste koristili

    OdgovoriIzbriši